mandag 26. mars 2012

The voices are not your friend.

"Jeg sier ikke at det er en sammensvergelse eller noe, men dem folka på Tine veit hva 'rem gjør.." - Jarle, "Åpen Post".


De er overalt, og de vet hvor vi bor. Helt sant. Akkurat som Julenissen ser de oss, mens vi leker, mens vi peker. Hvem "de" er? Det kommer an på hvem du spør. Det er mange nominerte, men det "de" har til felles er at "de" presenteres kanske rørete og usammenhengende. "Den hemmelige gutteklubben Slem som trekker i trådene, overvåker oss, eksperimenterer med oss, og generellt gjør livet utrivelig for oss" er ikke et nytt fenomen, og de har gjemt seg godt. Men med tanke på hvor mange som etterhvert som har kommet på sporet av "dem" har "de" tydeligvis ikke gjemt seg godt nok... Vaktbikkjene følger med, og sier fra. Gjerne på en måte som kan virke forvirrende for den jevne mann. "Konspiratorisk" er et språk som kan være vanskelig å få tak på den uinnvidde. Det er nesten så man kan mistenke de som snakker det for å være "en hemmelig gutteklubb som....", ja... Du ser hvor det bærer? Ironi, ditt navn er "Konspiranorge".


"Do you expect me to talk?" "No Mr.Bond.. I expect you to die!" - "Goldfinger".


James Bond var mitt første møte med den hemmelige gutteklubben som styrte alt. Allerede i "Dr.No." ble vi introdusert for skurkeklubben S.P.E.C.T.R.E. En organisasjon som jobbet i det stille for å spille supermaktene i verden ut mot hverandre, skape krig og ufred slik at når støvet la seg kunne de stige fram og ta over verden. Svakheten var selvfølgelig at de brukte den samme planen hver gang, og Sean Connery skred til verket og stoppet dem. Det jeg aldri skjønte med S.P.E.C.T.R.E var

1) Hvorfor skjøt de ikke Bond i huet istedet for å plassere han i kompliserte dødsfeller han alltid endte opp med å unnslippe?

2) Hvis de lyktes i planen sin, og supermaktene utslettet hverandre i en ødeleggende apokalyptisk kosmoskablam av en krig, hvilken verden var det egentlig de skulle ta over? "Yes! Vi er kongene av askehaugen"?

Det er kanskje ikke så rart de aldri lyktes særlig godt... Men hva har denne filmatiske avsporingen med saken å gjøre? Vel skal jeg tro på vaktbikkjene som passer på, så lever S.P.E.C.T.R.E i beste velstående. Only the name has changed... Illuminati. NWO. Bilderbergerne. Frimurerne. Skitt au.. Skal vi slenge med Hakkkespettklubben mens vi likevel er i siget? "De" har mange navn, noe som enten kan tyde på at

1) De er veldig flinke til å delegere.

2) Vaktbikkjene sliter litt med å oppnå konsensus.

Personlig håper jeg på det første, men tror dessverre mer på det siste. Konspiratoriske forklaringer på ting og tang blir ofte så usammenhengende at konsensus blir vanskelig. Tviler rett og slett på at de forstår hverandre særlig godt. Men hva vet vel jeg. Jeg er jo enten

1) En del av den verdensomfattende konspirasjonen.

2) En bevisstløs sau.

Halve moroa med vaktbikkjene er jo tross alt at "er du ikke med dem, er du imot dem". Personlig er det hverken eller. Nei, jeg er ikke med dem, men mot dem? Det blir rett og slett for dumt. Jeg tilhører de som peker og ler. Høyt og ondskapsfullt.

"Å ja?! Kan du motbevise det vi sier, kanskje?!"

Vet dere hva? Jeg trenger ikke motbevise en dritt. Det er nemlig ikke jeg som kommer med disse spenstige teoriene. Det er ikke jeg som har bevisbyrden. It's not exactly rocket science, baby. Så hvordan argumenteres det i slike kretser?


"Microchip er dyrets merke." -Nyhetsspeilet.


Denne overskriften sto i Nyhetsspeilet i September 2010. Det handlet om at en chip skulle erstatte de gamle magnetstripene på bankortene. Hele artikkelen startet ganske spenstig:

"Microchip er dyrets merke. Hvordan i huleste kan jeg påstå dette? Har jeg børstet støv av gamle skrifter, eller bare fulgt med i tiden? Svaret er ja til begge deler og jeg har i tillegg brukt egne evner for å søke svar."

Ok, er det meg det er noe galt med eller er dette rett og slett pill råtten argumentasjon? Hadde jeg innledet med noe slikt på skolen hadde min gamle norsklærer fått slag. Han var nøye på dette med god, velbegrunnet argumentasjon. Men faktagrunnlaget for denne "artikkelen" kom etter hvert...

"Johannes åpenbaring, kap.13 vers 16 og 17: De tvinger alle- små og store, rike og fattige, frie og slaver- til å ha et merke på sin høyre hånd eller pannen. Og ingen kan kjøpe og selge noe uten å ha dette merket: Dyrets navn eller det tall som svarer til navnet."

Overbevist nå? Jeg skal med andre ord godta denne virkelighetsoppfatningen fordi at to vers i Bibelen sammenfaller bittelittegrann? (Bankkortet mitt er ikke stifta fast i hverken høyre hånda eller panna, men detaljer detaljer...) Og hva med "skribenten" bak denne "artikkelen"? Er dette en kilde jeg kan stole på? Er dette en kunnskapens Sareptas krukke som øser ut av sin guddomelige visdom, eller en landsbytulling? Vel... Om "artikkelforfatteren" kunne jeg lese følgende:

"N.N. har siden barndommen hatt evne til å oppfatte mer enn andre rundt seg og har alltid vært søkende. Våknet for andre virkeligheter i 1996 ved å motta og notere budskap om livets skole, at sjelen ikke dør og hendelser som vil komme. Ble underveis minnet om sin essens med egenskaper til å føle energier og overføre helbredende kraft, samt avlese tanker til mennesker og dyr. N.N. ble syk fra kvikksølvforgiftning i 2003 og har siden deltatt i den store amalgamkrigen. Det har vært en beintøff kamp gjennom felles erfaringer i et større pasientnettverk. N.N. har også avslørt myndighetenes kyniske agenda og har de siste årene advart dem mot å fortsette sitt hensynsløse maktspill."

Nei, dette er ikke en epikrise men en presentasjon av "artikkelforfatteren". Må ærlig talt innrømme at dette er ikke noe jeg hadde forventet å se under en artikkel, men i notatblokka til en psykiater. Og dette er altså kilden som skal gi meg verden slik den egentlig er?

"Jeg har aldri hatt nok tid og ikke et eneste kjedelig øyeblikk, hver eneste dag bringer nye utfordringer og tidvis lever jeg i to dimensjoner samtidig når jeg jobber med den andre siden, og det som formidles derfra". (Fra den samme "artikkelen".)

Dette er altså regnet som "argumentasjon" i slike kretser. Et eller annet sted i Norge ligger min gamle Norsklærer i fosterstilling og gråter sine bitre tårer. Min gamle Norsklærer var en pedagog. En intellektets og ordets mann. Han var alltid veldig streng på at kildene og argumentasjonen var vanntette, og denne artikkelen er lekk som en tilbakestående sil. Beklager, men med en slik argumentasjon har du allerede tapt. Det holder ikke.


"I'm not crazy! My mother had me tested!" -Sheldon Cooper.

Det slår aldri feil. Gi en Konspirasjonsteoretiker ugjendrivelige bevis på at det ikke finnes en konspirasjon, og gjett hva? Du er nå en del av den samme konspirasjonen. Hvem andre enn de som er en del av en konspirasjon har en interesse av å motbevise den? Konklusjonen er en hellig ku i slike kretser, godt fastlimt med aluminiumsfolie. Fakta? Hvis de ikke støtter konklusjonen kan du ta deg en bolle. For noen år siden hadde jeg en samtale med en lettere paranoid nabo.

"Mobiltelefon? Ikke faen... Kan de sende og motta signaler, kan de spores... De får meg ikke så lett... Og bankkort? Faen heller, det gjør det jo så lett for dem å vite hvor jeg befinner meg til alle døgnets tider..."

Her var det at unge Marius så sitt snitt til å være litt slem...

"Du har ikke tenkt over følgende... Ingen trenger å bruke kontanter lengre. Alt skjer elektronisk nå... Enn om den eneste grunnen til at kontanter fortsatt er i omløp er så de kan spore fingeravtrykkene dine...?"

Slem Marius... Naboen så på meg med skrekk i blikket...

"Å faen... der tror jeg du er inne på noe.."

Jeg burde kanskje ha stoppa der, men...

"Du panter jo flasker både støtt og stadig... Noen gang lurt på hvilken funksjon flaskeautomatene egentlig har....?"

Naboen ble blek.

"Faen der ser du... Hælvete, det er jo umulig å slippe unna jo!"

Konspirasjonsnoia i et nøtteskall. Hadde jeg forsøkt å forklare at han sannsynligvis var en smule paranoid hadde han ikke trodd meg. Men disse dusteteoriene som jeg dro rett ut av stumpen, bare for å se om han bet på? Hook, line and sinker. Det er kanskje slemt å stimulere fantasien til paranoide mennesker, men gud bedre... Det er jo så lett. Så lenge følelser og fantasier trumfer fakta er du et lett offer for slike eklinger som meg. Eklinger som syns det er gøy å plante ekle teorier i din trange hjerne bare for å se om de slipper inn. Og konklusjonen hittil? "For dumt" eller "Altfor far-out" eksisterer ikke. Alt går i grisen.


"I've been an evil frickin' Doctor for 30 frickin' years! Give me some frickin' credit!" - Dr. Evil.


Den vanligste frykten i noianorge er tydeligvis frykten for å bli kontrollert og overvåket. Og hvilke metoder som tas i bruk... Microchips i vaksiner, Chemtrails, HAARP-Bølger, Mind-Control... Ingenting er som å se paranoide mennesker diskutere overvåkingsfrykt i åpne sosiale medier på nettet, sannsynligvis det enkleste stedet i verden å overvåke. Ironi, ditt navn er...

Faktum er at hvis noen vil overvåke oss så vil de gjøre det. Og de trenger ikke anstrenge seg voldsomt for å gjøre det heller. For min egen del tenker jeg som så: "Wow. Er jeg virkelig så interressant?" Det var nemlig det jeg aldri skjønte med naboen min. Han var ingen ond mann. Han holdt seg stort sett for seg selv og plaga aldri noen. Han var en smule tørst, men i bunn og grunn en snill harmløs fyr. Hvis noen tok seg bryet med å overvåke fyren, kan jeg ikke skjønne annet enn at det må ha vært en utrolig uinterressant jobb. Men hva vet vel jeg... Kanskje hans harmløshet var et resultat av mind-control...? (Insert scary laugh.) Eller HAARP-Bølger...? Det er ikke noe å tulle med...

HAARP kan:

- Bryte ned menneskers mentale prosesser.

- Blokkere alle globale kommunikasjonssystemer.

- Endre værmønstre over store områder.

- Forstyrre trekkfugler og vandrearters mønstre.

- Påvirke din helse negativt.

- Unaturlig påvirke jordklodens øvre atmosfære.

Dæven... Er det bare jeg som ser ironien i at en påstand om å "blokkere alle globale kommunikasjonssystemer" dukker opp i en "artikkel" publisert på Internet? Og endring av værmønstre? Er ikke det en del av den Globale Oppvarmingen FN har advart mot? Neisåmen. Det er nemlig en konspirasjon det og. FNs forskere vet ikke hva de driver med. De kan ikke regnes som en sikker kilde. Den sikreste kilden er selvfølgelig "forfatteren" av "artikkelen" disse punktene ble hentet fra. Om denne "forfatteren" kan man lese følgende:

"N.N. er utdannet ******* i ******* og ******* og medlem i Norsk ********. I 1995 ble jeg klar over at verden egentlig ble styrt av en hemmelig maktelite. I 2008 ga jeg ut en bok som heter "Tors hammer. Geofysiske våpen, en realitet eller science-fiction. HAARP i Norge."

(Beklager ustrykninger, men jeg ønsker ikke å henge ut folk med navn eller personalia. Boktittelen lar jeg likevel stå, siden dette er en person som skryter på seg "ekspertise".)

Dette er altså "forfatterens" legitimitet som troverdig kilde. For det første, hva skjedde i 1995? Sto forfatteren opp, gikk på badet, og midt i tannpussen falt en sjampoflaske ned fra badehylla, traff "forfatteren" i hodet, og "åpenbaringen" var et faktum? Og for det andre, når ble "I 2008 ga jeg ut en bok" et argument? Tenker mennesker av denne støpningen noen gang på hvordan dette egentlig vil bli oppfattet? Innad i disse miljøene er sikkert dette gangbar argumentasjon, men for alle som ikke snakker flytende konspiratorisk kan da umulig dette henge særlig godt på greip? Igjen hadde min gamle Norsklærer ristet på hodet. Dette hadde vært automatisk strykkarakter. Og hadde jeg levert inn noe sånt hadde jeg ærlig og redelig fortjent det. "Beklager Marius, men "at jeg har drømt det" holder ikke som argumentasjon." Jeg husker hva du lærte oss, men det er tydeligvis ikke alle som har hatt like god norskundervisning.


Mens vi venter på Godot.

Det finnes ingen "verden å ta over" lengre. Bare selskaper. "Verden" består av mennesker, så å "ta over verden" må vel i praksis bety "å ta over menneskeheten". Det er "de" driver med. Kontroll. Men det betyr i det store og det hele veldig lite nå. Verden går under uansett. Vaktbikkjene blir arbeidsløse når deres fantasifulle slektninger dommedagsprofetene får rett. Tull? You wish...

"Mens vi venter på Nivå 7-kataklysmene".

Joda, en ny overskrift i Nyhetsspeilet. Denne gangen om selveste apokalypsen. Forutsagt såvidt jeg kan forstå av en utenomjordisk rase som kalles "Zetaer". Greia her er at en kolossal planet som heter Nibiru skal kræsje med Jorda og rett og slett gjøre tilværelsen en smule utrivelig. Og argumentasjonen?

"ZetaTalk har siden sommeren 2010 forutsagt en tektonisk kjedereaksjon i form av fire større kataklysmer; den første skal ha begynt i slutten av Desember 2010."

Kort forklart skal verden gjennomgå en kjempekræsj som medfører forskyvninger etc. som bl.a. ender med at Norge ender opp sør for Ekvator innen utgangen av 2011. Og ja. Jeg er klar over at det er 2012, men det motbeviser ingenting. Og igjen var det dette med kilder da... Skal jeg stole på

1) NASA og diverse astronomer som avfeier dette som tull, og at Nibiru er et fantasifoster, eller

2) En lettere forvirret amerikansk dame som "bare vet at dette er sant, og at alle verdens astronomer samarbeider med NASA for å feie dette under teppet."

Vel, med tanke på at 2011 har kommet og gått uten altfor mange kataklysmer, (Bortsett fra 22/7 som selvfølgelig Jens Stoltenberg sto bak!) tar jeg nok Dommedagen med stoisk ro, som den sauen jeg er. Ja. Jeg er faktisk dum nok til å stole på at Knut Jørgen Røed Ødegaard vet litt mer om dette enn en amerikansk dame "som bare vet dette". "De" har tatt over sinnet mitt og kontrollerer det sikkert grundig. Men what the hell... Jeg sover greit om natten jeg. Bortsett fra hodepinen jeg får når vaktbikkjene gneldrer, er livet ganske ålreit. At konspiranorge ser på meg som en bevisstløs sau som fornekter "sannheten", vel... Det er vel et kors jeg må bære.

"I dag er det 3 år siden Nyhetsspeilet.no så dagens lys. Vårt mål var å la dere leserne se gjennom illusjonene og bli fri." (23.02.2012)

Samme Nyhetsspeilet som ga oss undergangen, eller ihvertfall flyttinga sør for Ekvator innen utgangen av 2011... Her er det selvinnsikt på høyt nivå om ikke annet...

"N.N. er utdannet siviløkonom og svært tverrfaglig av legning; "mest interessert i det som ikke har med økonomi å gjøre." Som frittstående helseforsker med fysikk som grunnlag kom han frem til at det må finnes store mengder informasjon om helse, sykdom, sykdomsforebygging og helbredelse som blir hemmeligholdt av sterke krefter, bl.a. informasjon knyttet til biofysikk og frekvensers betydning for kropp og helse. Er i de siste årene blitt mer opptatt av å kartlegge og eksponere THEY og hva i huleste det er de holder på med?"

Igjen bryter min gamle Norsklærer ut i stille krampe gråt. En økonom som egentlig ikke er særlig interessert i økonomi, blir automatisk en ekspert i helsespørsmål? "Hva i huleste det er de holder på med?" Hva i huleste er det du holder på med? Ironi, ditt navn er... Men bare for å avslutte med en liten godbit...

"N.N. En ånd på en kosmisk reise i en menneskelig opplevelse. Kom til Norge fra ******* som politisk flyktning som * åring i ****. Vokste opp som kristen og ba til Jesus om at han måtte kjappe seg hjem og hjelpe Michael Jackson i Earth Song. Etterhvert når tenårene var nådd skrev begynte han med raptekster; "Stå opp Gud våkn opp vi må snakke! om alle barna der ute som er alene og forlatte. Hvordan kan du la israel drepe et uskyldig barn? Hvordan kan du la en pedofil bli en far? Stå opp gud våkn opp vi må snakke, hvorfor gir du folk kreft og lar dem dø sakte? Hvor var du når dem drepte Martin Luther King? Hvor er du gud? Og hvorfor gjør du ingenting? Gud har forsovet seg eller fraskrevet ansvaret over til fri-vilje, derfor begynte jeg å gjøre som Jens Bjørneboe tenkte; DU HAR I ETT OG ALT ANSVARET FOR HVER ENESTE TING SOM FOREGÅR HVOR DU OPPHOLDER DEG"

Hvor Gud er? Leser dere ikke hva dere selv skriver? Gud er kjøpt og betalt av Illuminati. Jesus er undercoveragent for Frimurerne, og Allah styrer Bildergergerne med Muhammed som kasserer. Hvordan jeg vet det? JEG BARE VET DET! Og hvis Konspiranorge har lært meg en ting så er det at sikrere og mer fjellstø argumentasjon finnes ikke. Min sannhet trumfer alt, jeg er Gud, sønnen og den hellige ånd. Hold kjeft og sett på kaffen.






















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar